Writter

assalamualaikum. i'm amira, owner of this blog. 14teen y/o. pleace be nice here. dont forget to leave ur footstep in my cbox too.

CBOX


ARCHIEVE

FOLLOWERS


CREDIT

© 2014 - Skins by Mayra. Cute icon from Pixel and other from Wana & Atiqah.
Monday, 5 August 2013 - {2 Candy}
Adab ketika beraya

Credit : Owner

Assalamualaikum w.b.t :)

Dah alang2 nak dekat hari raya tu , aku bagi lah adab2 beraya nie . Terutama untuk bebudak yang datang beraya tu . Ceh , macam lah aku nie bukan budak >< . Budak lah sangat kan . Bukan je untuk budak , untuk orang yang remaja pun kene . Barulah adil gitu . Hehe .

Beri salam dahulu bukan terus menyerbu
Dah datang rumah orang tu korang beri salam dulu ok jangan terus masuk rumah mereka kang ada juga yang kene halau. Lagipun nampak tak sofan kan kalau masuk rumah orang main serbu je.. adalah juga orang datang rumah aku men masuk je terkejut tau...


Nasihat anak-2 supaya jaga tingkah laku
Budak-2 kecik apa mereka tau hanya seronok,datang rumah orang tetap lasak,main kejar-2. Sebagai ibu bapa sebelum datang menziarah nasihat anak-2 supaya duduk diam-2 dan jangan nak lasak sangat,sentuh perhiasan rumah orang lain,kang jadi lain pulak..


Memakai pakaian yang sopan
Memang lah raya,nak melaram seperti artis tetapi berpadalah jangan terlalu seksi,ni raya cik akak oii bukanya nak buat show.. Hari raya aidilfitri kan perayaan umat islam so fikirlah dan batas-2 aurat kita semua ok,jangan pulak nampak sampai dalam tuu...

p/s : Itu jea yang aku boleh kongsikan . Selamat hari raya semua :)

Blogger Nurulee said...

ada ke bebudak dtg rumah i main nyorok nyorok.

hahah. nasib baik budak budak kan =='

 
Blogger Amira Rasidi said...

@Nurulee Haha , nama pun budak2 , memang macam tu perangainye xD

 

Post a Comment

hai, assalamualaikum and annyeonghaseyo..

- no harsh word please ?
- anon and haters are not allowed here
- thanks for ur comment :)